Hanya Dengan 1 Klik Sahaja!!!

UiTM Di Hatiku ^^,


Wednesday 17 August 2011

17 RAMADHAN


Bismillah..
Assalamualaikum blogie..

Anak mak Ct kini kembali^^, HEhehe.. cak!! teKEJOT x? klu x, p buke pose lar.. hehe.. gurau jah.. da ramadhan yg ke 17 da an.. pejam celik tbe2 da 17 hri kte pose dah.. xsgka an.. kpda guys.. saya hrap korang sume full lar kan stakat nie.. xde lar yg ponteng2 stkt nie.. bg ladies.. saya xmghrp korng bleyh pose full ea.. sbb korang kan special case skit an.. klu full 2 Alhamdulillah lar.. syukur.. herm.. ckp psl nie.. tringat kat c die.. xdpt lar die pose full taon nie.. xmcm taon lpas, dpt gak die pose pnuh cm guys.. ( xper lar wak trima jah dgn hati tenang )..

entry kali nie? 
ans:.... NUZUL QURAN

nie lar.. saya nak bgi info skit kt korang bkaitan dgn Nuzul Quran.. try lar klik kat link nie =>Kelebihan Nuzul al-Quran pada setiap 17 Ramadan 

Kemudian bagi orang yang melaksanakan Solat Tarawih di malam ke 17 adalah bahawasannya dia akan diberi pahala seperti pahala para Nabi.
Dari pahala itulah kita selalu berdoa semoga apa yang sudah dijanjikan kepada hambanya selalu dikabulkan dan doa' yang di baca di malam 17 adalah
"Allahummah dinii fiihi lishoolihila'maali waqdzilii fiihil hawaaija wal amaala, yaa mallaa yahtaaju ilas suaali, yaa 'aalimnam bima fii shuduriril 'aalamiin"

Artinya: "Ya Allah, tunjukilah diriku di bulan Ramadhan ini untuk kebaikan/kesolehan amal perbuatan dan penuhilah diriku di bulan Ramadhan keperluan dan cita-cita hai zat yang maha mengetahui segala perkara yang ada di dalam permulaan tiap-tiap sesuatu di alam ini," 

P/S: kepada blogie^2 beragama islam.. saya menyarankan agar kalian semua mengamalkan ape yang telah saya bentangkan.. sesungguhnya amaln korang dterima Allah.. insyaAllah..

3 comments:

Noor Adibah said...

teringat kat si die ehh wak??
Ramadhan yang ke-17.. harap amalan dan puasa awak sempurna ehh tahun nie.. ;)

AMRI OTHMAN said...

ehemmmmm2......

Noor Adibah said...

<<< macam mana kita nak shout awak kalau awak letak shoutbox awak cmtu?? dihalang dengan image muzik2.. betul kan balik ea sayang ..